План на курса
Ден 1: Модул 1: Въведение в наследството и новия BSS
● Какво е наследен BSS? Element от BSS, таксуване, посредничество, рейтинг, CRM, управление на приходите
● Telecom Референтна архитектура
● Enterprise SOA базирана референтна архитектура
● Оперативни системи и софтуер от ново поколение (NGOSS)
● Подобрената Telecom карта на операциите (eTOM) & рамка на бизнес процес.
● Моделът Споделени информационни данни (SID).
● Рамка, която може да бъде специализирана за нуждите на определена организация.
● Telecom Картата на приложението (TAM) & приложна рамка за изобразяване на функционалния отпечатък на приложенията спрямо хоризонталните процеси в рамките на eTOM.
● Технологично неутрална архитектура (TNA)
Ново поколение операционни системи и софтуер (NGOSS) срещу наследени - разходка през NGOSS
● Слабо свързани разпределени системи
● Компоненти на приложението/повторна употреба
● Технологично неутрална системна рамка със специфични за технологията реализации
● Оперативна съвместимост с данни/процеси на доставчика на услуги
● Позволява повече повторна употреба на бизнес компоненти в множество бизнес сценарии
● Наследена автоматизация на работния процес
● Традиционната архитектура на операторските системи се състои от четири слоя,
● Business Слой на системата за поддръжка (BSS), с фокус върху клиентите и бизнеса
● партньори. Управлява поръчка, абонат, ценообразуване, оценка и информация за плащане.
● Слой на системата за поддръжка на операции (OSS), изграден около инвентаризация на продукти, услуги и ресурси.
● Мрежов слой – състои се от мрежови елементи и системи на трети страни.
● Интеграционен слой – за максимално увеличаване на комуникацията на приложението и цялостната гъвкавост на решението.
Ден-1 Модул 2 Разбиране на модела eTOM
● Стратегия, инфраструктура и продукт (SIP), обхващащи планиране и управление на жизнения цикъл
● Операции, покриващи ядрото на ежедневното оперативно управление
● Предприятие Management, обхващащо управление на корпоративна или бизнес поддръжка
● Пазар, продукт и клиент: Поглед от високо ниво на пазара и предложенията на предприятието
● Услуга: Продуктови компоненти, разработени от предприятието
● Ресурс (Приложение, Компютри и Мрежа): Използва се при производството на Услугата
● Доставчик/Партньор: Предоставяне на продукти и услуги на предприятието за производството на Услугата
● Ниво 0: Business Activiti, които разграничават оперативните процеси, ориентирани към клиента, от управленските и стратегическите процеси
● Ниво 1: Групиране на процеси, включително бизнес функции и стандартни процеси от край до край
● Ниво 2: Основни процеси, които се комбинират, за да доставят потоци от услуги и други процеси от край до край
● Ниво 3: Задачи и свързаните с тях подробни потоци на бизнес процеси „модел на успеха“.
● Ниво 4: Стъпки и свързани подробни потоци на оперативни процеси с условия на грешка и продуктови и географски варианти (където е необходимо)
● Ниво 5: По-нататъшно разлагане на операции и свързани потоци от оперативни процеси, където е необходимо
Ден-1 Модул 3: CRM -1
● Управлявайте жизнения цикъл от край до край на клиентска заявка за продукти.
● Създавайте и управлявайте клиентски профили.
● Управлявайте всички взаимодействия с клиенти – запитвания, заявки и отговори.
● Осигуряване на актуализации за Billing и други южни системи, свързани с клиент/акаунт
● актуализации като създаване на клиент/акаунт, изтриване, модификация, заявка на сметки, крайна сметка, дублиращи се сметки, кредитни лимити чрез Middleware.
● Работа с компоненти на система за поръчка Management, продукт и услуга Management в CRM.
● Управлявайте предпочитанията на клиентите – Включете всички допирни точки и канали към клиента, включително център за контакти, магазини, дилъри, самообслужване и поле
услуга, както и чрез всякакви медии (телефон, лице в лице, уеб, мобилно устройство, чат, имейл, SMS, поща, клиентска сметка и др.).
● Поддръжка на единен интерфейс за данни за контакт с клиенти, предпочитания, подробности за акаунта, оферти,
● оборудване за помещения на клиента, подробности за сметката, подробности за цикъла на фактуриране и клиент
Ден-1: Модул 4: CRM-2, Big Data Аналитичен, Управление на отлив, Социален CRM
● CRM, продажби и Marketing
● CRM & Обслужване
● Няколко специални теми в CRM
● Грижовно докосване - Грижи се за Корпоративните и Изпълнителни директори за поддържане на взаимоотношенията с клиентите.
● Задържане - Грижи се за оттеглянето и полага специални грижи за задържане на съществуващите клиенти.
● Outbound- back-end обработка на CRM
● Измерване на успеха на CRM - CSMM (удовлетвореност на клиентите Management и измерване),
● Специални програми за лоялност и схеми за стимулиране са предназначени за привилегированите и редовните клиенти—Взаимоотношения с възнаграждение
● CRM обучение се дава на служителите по време на въведението.
● Telecom, QoE е мярка за удовлетвореността на клиента от услугата(ите), които е получила. QoE може да бъде специфична за услугата (напр. видео QoE) или цялостна мярка
във всички услуги (напр. видео, глас и данни като цяло).
● QoE и S-KPI - като колективна награда за компанията
● Предсказуемо моделиране на QoE и S-KPI от Big Data
Ден 2: Модул 5: Система за медиация
● Преглед
● Гъвкави Business правила
● Автоматизирана система за валидиране на въвеждане
● Съвместимост на превключватели: Традиционни превключватели, като Northern, Lucent, Siemens
и Mitel• Софт суичове, като Taqua, GenBand, MetaSwitch, Redcom и
Siemens.VOD сървъри, като Myrio и Motorola.
● Съвместимост на формат на данни: Съвместимост на формат на данни, автоматично съобщение
Счетоводство (AMA), данни за автоматично отчитане на съобщения, Networking системи
(AMADNS), интерфейс за обмен на съобщения (EMI), разнообразие от записи с подробности за обажданията
(CDRs), като тези от софтуерни превключватели, Transcend Daily Call Detail (WorldCom),
Стандартен дневен екстракт (CenturyLink), DMS-MTX запис на подробности за повикване, Lucent
Flexent/AUTOPLEX Executive Call Processor, транзакция, разделена със запетая (.csv).
файлове за VoIP, разделени със запетаи (.csv) транзакционни файлове за VOD
● Известие за събитие
● Проследяване на файлове
● График на процеса
● Отчитане
Ден-2 Модул 6: Аналитични инструменти в медиацията:
● AMA Търсене - Филтър въз основа на един критерий или комбинации от предварително зададени AMA
полета- Резултати
● Подробности за отделни записи и общи суми.
● EMI Търсене
● Филтриране въз основа на единични или комбинации от предварително зададени EMI полета.
● Филтриране въз основа на позиционен параметър с потребителски критерии.
● Резултати, поставени в два файлови формата на EMI индустрията
● или CDG вътрешни формати.
● Подробности за отделни записи и общи суми.
● Търсене на използване - Създайте персонализирани профили за търсене на съобщения в основни или работни файлове
и записи за таксуване.
● Персонализирани заявки и табла за управление
● Създавайте персонализирани заявки и табла за отчитане и одит
Ден-2 Модул 7 Изчисляване на скоростта
● Тарифни пакети (контролиране на ценообразуването на транзакциите за ежедневна употреба) -
Преминете през използване с предварително определена цена - Използвайте алтернативно таксуване (модули и др.
Използвайте кода на тарифния план, за да определите тарифата
● Тарифни планове Въз основа на местоположение, Въз основа на конкретни дати,
Разпределение на тарифите по разстояние, местоположения и т.н., Диференциация на тарифите по периоди, Оценка на празницитеg,
Единици спрямо рейтинг на транзакция, Първоначален и извънреден рейтинг
● Приоритет на обработка
● Отстъпки и други такси -- критерии за избор на използване (вид,
подтип, метод, правила и т.н.), критерии за избор за неизползване (тип, тип артикул, артикул
подтип и т.н.), избраните елементи могат да се използват като квалифицирани и/или отговарящи на условията елементи, и
може да бъде ограничено до дебити, кредити или и двете; Стъпаловидни и обемни етажни структури; Процент
рейтинг, фиксиран рейтинг (само такси)
● Разрешения: предварително определени суми на използване (минути/транзакции) от нормалното
ценообразуване, приоритетна ставка, приложима за използване в рамките на определен(и) тарифен период(и); използване
критерии за подбор (вид, подтип, метод, правила и др.); Статично и динамично количество
(увеличаване на надбавка въз основа на конкретни транзакции) ; опция за обединяване (споделяне
надбавка между услугите); опция за предварително обединяване (хронологично приложение на
сборна надбавка); Функции за пропорция, количество на заряда и наследяване; Квалификация
артикули като минимална такса.
Ден- 2 Модул 8 Процес на таксуване -1
● Функции за таксуване
● Рейтинг & таксуване
● Обработка на плащане
● Кредитен контрол и събиране
● Спорове и корекции
● Услуги с предплащане и отложено плащане
● Многоезичен & множество валути
● Разплащания между превозвачи
● Продукти & услуги
● Приложения за отстъпка
Видове фактуриране:
● Таксуване с предплащане:
● Отложено плащане:
● Таксуване за свързване:
● Таксуване за свързване
● Такси за роуминг:
● TAP3 протокол,
● Конвергентно таксуване
Софтуер за фактуриране:
● Convergys IRB, Amdocs Ensemble, AMS Tapestry, Kenan Arbor, Saville Systems
и т.н.
Ден-3 : Модул 9 Система за таксуване-2
Такси
● Такси за стартиране на продукта
● Периодични такси за продукта
● Такси за прекратяване на продукта
● Такси за спиране на продукта
● Периодични такси за спиране на продукта
● Такси за повторно активиране на продукта
● Такси за използване на продукта
Запис с подробности за повикване (CDR) - използването под формата на запис с подробности за повикванията (CDR)/Използване
Подробен запис (UDR)
● GSM телефония: Гласови повиквания -MSC (Mobile Switching Centre)
● SMS -- SMSC
● Трафик на данни - GGSN
● MMS трафик- MMSC
● Роуминг CDRs - превключващ елемент на партньора.
CDR запис (допълнителен):
● Цикъл на таксуване
● Детайлизиране на таксуването
● Спиране на таксуването
● Известие за напомняне
● Твърдо събиране Действие-Черен списък
● Управление на спорове
Ден-3: Модул 10 Таксуване и приходи Management (BRM)
● Функционален преглед на BRM
● Жизненият цикъл на приходите Management.
● Генериране на приходи
● Улавяне на приходи
● Събиране на приходи
● Анализ на приходите
● Интеграции на корпоративни приложения (ERP).
● Архитектура за интегриране на приложения за Communications
● Приложение Management Пакет за BRM
● Разширения на технологична платформа
Симулация на модел на приходите:
● Такса за използване на данни въз основа на продължителност и количество данни
● Предлагане на промоции като „Приятели и семейство“ на гласови абонати
● Използвайте данни от потребителски профили като Friends & Семеен или специален ден за прилагане на специални отстъпки
● Настройте многостепенно ценообразуване и отстъпка въз основа на количеството или обема на употреба, като изразходвана сума или минути разговори през периода на фактуриране
● Конфигурирайте ценообразуването въз основа на ден и час, включително ден от седмицата, ден от месеца, празник и месец от годината
● Задайте дефиниции на зони и базови цени за използване на телефония въз основа на начална и крайна зона
● Използвайте гъвкави правила за валидност за промоции, например посочете, че отстъпката е валидна от първия път, когато се прилага за период от три месеца
● Дефинирайте правила за зависимост и изключване на пакети и отстъпки
● Прилагане на оптимални тарифи за отделен абонат въз основа на използването през последния цикъл на фактуриране
● Осигуряване на компенсация за прекъснати повиквания
● Персонализирано ценообразуване на оферта за корпоративен клиент
● Намалете общата такса по време на фактуриране, като оцените праговите условия
● Предлага стимули за отстъпки за различни сметки
● Осигурете отстъпки за кръстосани услуги за възможности за кръстосани продажби и продажби на по-високи цени
● Активиране на динамично отстъпка, например, като намаляване на таксата за 10-те най-често набирани номера по време на текущия цикъл на фактуриране
Ден-3: Модул 11 BSS в eTOM
● eTOM към eTOM
● eTOM v4 до v14-evolution
● eTOM към NGOSS
● BSS чрез eTOM към NGOSS
● Ниво 0: Business Activiti, които разграничават оперативните процеси, ориентирани към клиента, от управленските и стратегическите процеси
● Ниво 1: Групиране на процеси, включително бизнес функции и стандартни процеси от край до край
● Ниво 2: Основни процеси, които се комбинират, за да доставят потоци от услуги и други процеси от край до край
● Ниво 3: Задачи и свързаните с тях подробни потоци на бизнес процеси „модел на успеха“.
Ниво 4: Стъпки и свързани подробни потоци на оперативни процеси с условия на грешка и продуктови и географски варианти (където е необходимо)
● Ниво 5: По-нататъшно разлагане на операции и свързани потоци от оперативни процеси, където е необходимо
Ден-3 : Модул 12 Разширена тема-1 : Отлив и измама Management с помощта на Big Data
● Видове отлив
● Изтичане на акаунт – когато клиентът е напълно изгубен
● Изтичане на продукта – когато клиентът е намалил своя абонаментен профил
● Намалени разходи – когато клиентът е намалил разходите си
Анализ на отлив:
● Показател за отлив - Изчисляване на поведението на клиента
● Стойност за клиента- Изчислява се на базата на желанията и удовлетвореността на клиента
Анализ на управлението на измами
● Проверка за сблъсък
● Проверка на скоростта
● Черен списък
● Проверка на прага
● Проверка за нов абонат
● Проверка на модела
● Проверка на профил
Изисквания
Няма специфични изисквания, необходими за посещаване на този курс.
Oтзиви от потребители (2)
The clarity with which it was presented
John McLemore - Motorola Solutions
Курс - Deep Learning for Telecom (with Python)
The varied topics