План на курса

Въведение в проблемите на комуникацията

  • комуникационен процес и неговите етапи
  • значението на вербалната и невербалната комуникация
  • техники и инструменти за ефективна комуникация

Принципи на ефективната комуникация като основен елемент за ефективните контакти в организацията

  • самоанализ на собствения си стил на общуване
  • комуникационни грешки
  • комуникационни бариери
  • етапи на създаване на междуличностен контакт
  • комуникация лице в лице и комуникация по телефона

Общуване в организацията

  • комуникационни мрежи в организацията
  • модели на информационния поток и тяхното оптимизиране
  • задачи и инструменти за вътрешна комуникация

Ефективен разговор

  • оформяне на собствен образ като подател и получател на съобщение
  • фактори, влияещи върху качеството на професионалните контакти между служителите
  • активното слушане като средство за ефективна комуникация
  • фактори, които пречат на слушането и разбирането на изявления
  • изкуството да задаваш въпроси
  • психологически механизми и техники за въздействие

В хармония със себе си и в добри отношения с другите – концепцията за асертивно поведение

  • концепция за асертивност
  • вашите собствени права
  • когато решите да сте настоятелни
  • типове поведение: агресивно, покорно, асертивно
  • изграждане на "Аз" послания като основа за асертивно изразяване на мнения, преценки и емоции
  • защо ни е страх да кажем "не" - какво ни задържа
  • самочувствие в резултат на асертивно самолечение

Какво означава да уважаваме теб и себе си - какво ще стане, ако се съгласим или откажем

  • способността да казваш „не“ и да приемаш отхвърляне
  • способност за спор
  • защита срещу манипулация
  • приемане на отрицателни и положителни оценки, реагиране на форми на критика
  • осигуряване на конструктивна обратна връзка

Конфликт, разлика в мненията или кавга? Дефиниция на понятието конфликт

  • какво е конфликт - същност и видове конфликти
  • видове конфликти в зависимост от участниците.
  • когато междуличностният конфликт се превръща във вътрешен конфликт – теорията на Кърт Люин

Откъде идва това? Тоест за основните източници на конфликти

  • всеки дърпа в своята посока - разлики в целите
  • моето винаги е по-добро - разлики в ценностите или възгледите
  • кой кой е, т.е. организационна неяснота

Дяволът не е толкова страшен – или конфликтът винаги е проблем? Функционални и дисфункционални конфликти

  • Всеки конфликт разрушителен ли е за екипа?
  • кога възниква конфликтът?
  • какво определя градивната или разрушителната сила на конфликта?

Когато гледаме едно и също нещо, виждаме нещо различно, т.е. изкривявания на възприятието, възникващи в конфликта

  • значението на личното отношение и мотивация в конфликт
  • какво ни затруднява и какво ни помага да видим същността на конфликта
  • как да влезеш на мястото на някой друг, т.е. да погледнеш на конфликта през очите на другите

Кой си и кой можеш да бъдеш – Стилове на поведение при управление на конфликти

  • нищо не е същото – видове поведение в конфликтни ситуации
  • панацея?????? Има ли правилно поведение във всеки спор?
  • когато упоритостта побеждава – последствията от твърдото прилагане на определени стилове

За конфликта, който помага и развива - асертивно и развиващо използване на конфликти в екипна работа

  • асертивни умения, полезни при разрешаване на конфликти
  • как да превърнем оловото в злато или как да накараме конфликта да има положителен ефект в екипната работа?

Как да не се удавите в конфликт? – стратегии, използвани в конфликтна ситуация

  • Аз печеля - ти губиш
  • ти печелиш - аз губя
  • без губещ - превръщане на конфликта в сътрудничество

Работа с емоции в конфликт или как да се справим с трудна ситуация

  • вулкан, пълен с лава - или за емоциите, които могат да поемат контрол над нас
  • въведение в антистрес обучението
  • методи за релаксация и концентрация

Не само утъпканият път - творчески принципи за разрешаване на конфликти

  • По колко начина можете да намерите решение на конфликта?
  • Има ли златна среда за постигане на споразумение?
  • оптимални начини за разрешаване на конфликти в компанията

Изисквания

Целта на обучението ще бъде преглед и подобряване на компетенциите, необходими за постигане на бизнес целите, както по отношение на индивидуалната, така и в екипната работа.

 14 Часа

Брой участници


Цена за участник

Oтзиви от потребители (2)

Предстоящи Курсове

Свързани Kатегории