План на курса
Въведение в проблемите на комуникацията
- комуникационен процес и неговите етапи
- значението на вербалната и невербалната комуникация
- техники и инструменти за ефективна комуникация
Принципи на ефективната комуникация като основен елемент за ефективните контакти в организацията
- самоанализ на собствения си стил на общуване
- комуникационни грешки
- комуникационни бариери
- етапи на създаване на междуличностен контакт
- комуникация лице в лице и комуникация по телефона
Общуване в организацията
- комуникационни мрежи в организацията
- модели на информационния поток и тяхното оптимизиране
- задачи и инструменти за вътрешна комуникация
Ефективен разговор
- оформяне на собствен образ като подател и получател на съобщение
- фактори, влияещи върху качеството на професионалните контакти между служителите
- активното слушане като средство за ефективна комуникация
- фактори, които пречат на слушането и разбирането на изявления
- изкуството да задаваш въпроси
- психологически механизми и техники за въздействие
В хармония със себе си и в добри отношения с другите – концепцията за асертивно поведение
- концепция за асертивност
- вашите собствени права
- когато решите да сте настоятелни
- типове поведение: агресивно, покорно, асертивно
- изграждане на "Аз" послания като основа за асертивно изразяване на мнения, преценки и емоции
- защо ни е страх да кажем "не" - какво ни задържа
- самочувствие в резултат на асертивно самолечение
Какво означава да уважаваме теб и себе си - какво ще стане, ако се съгласим или откажем
- способността да казваш „не“ и да приемаш отхвърляне
- способност за спор
- защита срещу манипулация
- приемане на отрицателни и положителни оценки, реагиране на форми на критика
- осигуряване на конструктивна обратна връзка
Конфликт, разлика в мненията или кавга? Дефиниция на понятието конфликт
- какво е конфликт - същност и видове конфликти
- видове конфликти в зависимост от участниците.
- когато междуличностният конфликт се превръща във вътрешен конфликт – теорията на Кърт Люин
Откъде идва това? Тоест за основните източници на конфликти
- всеки дърпа в своята посока - разлики в целите
- моето винаги е по-добро - разлики в ценностите или възгледите
- кой кой е, т.е. организационна неяснота
Дяволът не е толкова страшен – или конфликтът винаги е проблем? Функционални и дисфункционални конфликти
- Всеки конфликт разрушителен ли е за екипа?
- кога възниква конфликтът?
- какво определя градивната или разрушителната сила на конфликта?
Когато гледаме едно и също нещо, виждаме нещо различно, т.е. изкривявания на възприятието, възникващи в конфликта
- значението на личното отношение и мотивация в конфликт
- какво ни затруднява и какво ни помага да видим същността на конфликта
- как да влезеш на мястото на някой друг, т.е. да погледнеш на конфликта през очите на другите
Кой си и кой можеш да бъдеш – Стилове на поведение при управление на конфликти
- нищо не е същото – видове поведение в конфликтни ситуации
- панацея?????? Има ли правилно поведение във всеки спор?
- когато упоритостта побеждава – последствията от твърдото прилагане на определени стилове
За конфликта, който помага и развива - асертивно и развиващо използване на конфликти в екипна работа
- асертивни умения, полезни при разрешаване на конфликти
- как да превърнем оловото в злато или как да накараме конфликта да има положителен ефект в екипната работа?
Как да не се удавите в конфликт? – стратегии, използвани в конфликтна ситуация
- Аз печеля - ти губиш
- ти печелиш - аз губя
- без губещ - превръщане на конфликта в сътрудничество
Работа с емоции в конфликт или как да се справим с трудна ситуация
- вулкан, пълен с лава - или за емоциите, които могат да поемат контрол над нас
- въведение в антистрес обучението
- методи за релаксация и концентрация
Не само утъпканият път - творчески принципи за разрешаване на конфликти
- По колко начина можете да намерите решение на конфликта?
- Има ли златна среда за постигане на споразумение?
- оптимални начини за разрешаване на конфликти в компанията
Изисквания
Целта на обучението ще бъде преглед и подобряване на компетенциите, необходими за постигане на бизнес целите, както по отношение на индивидуалната, така и в екипната работа.
Oтзиви от потребители (2)
Гъвкавостта на обучителя да коригира темите според моя профил.
Carlos - Magotteaux International SA
Курс - Efektywna komunikacja interpersonalna i rozwiązywanie konfliktów
Машинен превод
Много харесвам отношението и хумора на треньора
zherald ametlli - SPOC S.A.
Курс - Efektywna komunikacja interpersonalna i rozwiązywanie konfliktów
Машинен превод